قدرت داستان سرایی در سکوی سرمایه گذاری جمعی شما را در این محتوا بررسی می کنیم. تامین مالی جمعی این روزها، به ویژه در فضای غیرانتفاعی، یکی از کلیدواژه های اصلی است.
برای این موضوع دلیل خوبی برای این وجود دارد. زیرا پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ به یک صنعت ۹۰ میلیارد دلاری تبدیل شود و ۳۰ درصد از این پول صرف امور خیریه شود.
تامین مالی جمعی برنامه ای است که همین امروز باید به لیست انجام امور خود اضافه کنید. باید سرمایه گذاری جمعی را در برنامه توسعه خود قرار دهید. همچنین، اگر امیدوارید از کمککنندگان هزاره بهره ببرید، سرمایهگذاری جمعی و اجتماعی دو مورد از بزرگترین راههایی هستند که امروزه کمکهای مالی میکنند. در مجموع، این قطاری است که قطعاً می خواهید سوار آن شوید.
در طی چند هفته آینده، زمانی را صرف آموزش و یادگیری ابزارهایی برای اجرای کمپین تامین مالی جمعی در سازمانهای غیرانتفاعی خود کنید. استفاده از سکوی تامین مالی جمعی یکی از این راه هاست. کرادیاب پلتفرمی است که ما برای سکوی سرمایه گذاری جمعی به شما پیسنهاد می کنیم. در ادامه ما برخی از مطالعات موردی را بررسی میکنیم، داستانهایی از سازمانهای غیرانتفاعی که با موفقیت سرمایهگذاری جمعی کردهاند میشنویم و ابزارهایی را که برای شروع اولین کمپین خود به آن نیاز دارید، در اختیار شما قرار میدهیم.
بیشتر بخوانید: جذب سرمایه جمعی؛ ۵ نکته برای نوشتن توضیحات
برای شروع، بیایید در مورد قدرت داستان سرایی در سوق دادن افراد به عمل صحبت کنیم. به نظر می رسد، داستان سرایی در تأمین مالی جمعی به همان اندازه مهم است که در هر کمپین کمک مالی دیگر. این خبر خوبی است. زیرا ما قبلاً به اشتراک گذاری داستان های جوامع و افرادی که تحت تأثیر آنها هستیم عادت کرده ایم. در تامین مالی جمعی، ما به سادگی آن داستان ها را به مخاطبان جدید ارائه می کنیم. بیایید پنج قانون را که باید هنگام ساختن داستان کمپین خود رعایت کنید، بررسی کنیم.
این لزوماً نباید یک نفر باشد. این می تواند یک خانواده، محله و غیره باشد. نکته اینجاست که شما شخصیتی در داستان خود دارید که دیگران می توانند با او ارتباط برقرار کنند.
مورد و مشکلی را که شخصیت با آن روبرو می شود به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال از دست دادن شغل، خانه، درآمد و غیره.
شخصیت شما به تازگی با مشکلی مواجه شده است. اینجاست که میخواهید آشکارا نحوه کمک اهداکننده احتمالی شما به آنها را در این زمینه به اشتراک بگذارید. برای مثال، ما قبلاً داوطلبان را در یک آژانس اسکان مجدد پناهندگان استخدام میکردیم. بعد از اینکه توضیح دادیم که پناهندگان فاقد مبلمان هستند، انبار اثاثیه خود را به اهداکنندگان احتمالی نشان و توضیح دادیم که چگونه میتوانند به ما کمک کنند تا زندگی بهتری را برای پناهندگان فراهم کنیم. زیرا پناهندگان به دنبال ایجاد خانه برای خانوادههای خود بودند.
بیشتر بخوانید: پلتفرم تامین مالی جمعی؛ ۷ سوالی که باید هنگام انتخاب سکو بپرسید
شما یک شخصیت دارید، آن شخصیت مشکل دارد و به اهداکننده خود نشان داده اید که چگونه می تواند کمک کند. اکنون باید تعیین و مشخص کنید که مشارکت آنها دقیقاً چه کاری انجام خواهد داد. به عنوان مثال: ۱۰۰۰۰۰۰ ریال = لوازم برای ۱ کودک و ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال = لوازم برای کل خانواده.
هنگامی که داستان خود را گفتید و به اهداکننده خود نشان دادید که چگونه می تواند بخشی از آن باشد، باید آنها را به عمل دعوت کنید. از گفتن جملاتی مانند «فکر میکنید چه زمانی میتوانید به خانوادههای ما کمک کنید؟» نترسید. شما به افرادی که به آنها خدمت می کنید متعهد هستید و هنگامی که یک داستان زیبا را تعریف کردید، نباید بترسید از اینکه که شجاعانه از دیگران بخواهید که بخشی از آن شوند.
قوانین داستان در هر کمپینی باید رعایت شود. این قوانین در تامین مالی جمعی اهمیت ویژه ای دارند. زیرا سرمایه گذاران جمعی می خواهند با چیزی بزرگتر از خودشان ارتباط برقرار کنند. حال به ما بگویید چگونه از قوانین داستان سرایی در کمپین های خود استفاده کرده اید؟ آیا نمونه ای برای بازگو کردن دارید؟ آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.
مفتخریم که سکوی تامین مالی جمعی را به شما معرفی کنیم. کرادیاب اولین هاب هوشمند کرادفاندینگ ایران است.