جمع آوری کمک مالی سخت است. گاهی ما سعی کنیم خودمان را متقاعد کنیم که به محض راهاندازی کمپین تامین مالی جمعی، کمکهای مالی سرازیر میشوند، اما متاسفانه در واقعیت این احتمال وجود ندارد.
مردم با درخواستهای کمک مالی در فضای مجازی و رسانه ها بمباران میشوند. هشدارها و پیامها هنگام مرور فضای مجازی ظاهر میشوند. مقالات خبری مشکلات دنیای ما را توضیح میدهند. (و سپس راههایی برای کمک به ما ارائه میدهند) و به نظر میرسد که یک کمپین جدید سرمایهگذاری جمعی هر روز در صدر اخبار است.
پس چگونه میتوانیم از این سر و صدای آنلاین عبور کنیم و توجه دوستان، خانواده و حتی غریبهها را در دنیایی با حواسپرتیهای دائمی جلب کنیم؟ این یک بخش خلاقیت و دو بخش پشتکار می خواهد. در مورد جذب سرمایه هیچ چیز مطمئنی وجود ندارد و ما نمی توانم در بخش پشتکار به شما کمک کنیم. اما چند ایده و نکته منحصر به فرد وجود دارد که برخی از تاکتیک های جمع آوری کمک های مالی سنتی تر را در خود جای داده اند، که می تواند به شما کمک کند توجهات را جلب و در مورد کمپین خود تبلیغ کنید.
نیروها را جمع آوری و راه هایی را بیابید که بتوانید توجه حامیان، وبلاگ نویسان و رسانه ها را به خود جلب کنید. با فراتر رفتن از آنچه فکر می کنید ضروری است شروع کنید. ما همیشه دوست داریم به مردم بگویم که از چیزهایی که به ظاهر غیرممکن به نظر می رسند شروع کنند و از همان جا کار کنند. یکی دیگر از روشهای طوفان فکری این است که با کارهایی که دیگران انجام دادهاند و بهشدت موفق بودهاند، شروع کنید و علت موفقیت آن را تشریح و سپس فراتر از آن فکر کنید. برای کشف بیشتر می توانید در سمینارهای مربوط به کارآفرینی و تامین مالی جمعی شرکت کنید. حضور د رایم جلسات به شما ایده می دهد.
بیشتر بخوانید: ابزار تحلیل تامین مالی جمعی؛ کرادکاو
تعاملات رسانه های اجتماعی ماهیت زودگذری دارند. بنابراین بسیار مهم است که راهی بیابید تا به سرعت توجه بازدیدکنندگان را به صفحه تامین مالی جمعی خود جلب کنید. داستان شما باید به سرعت توجه خواننده را جلب کند. شما از قبل یک مزیت دارید، ماموریت شما درباره داستان است. این احتمال وجود دارد که اکثر افرادی که برای سازمان شما کار می کنند حداقل یک داستان قانع کننده برای گفتن داشته باشند.
کمک مالی یک تصمیم شخصی و احساسی است و داستان سرایی قدرتمند بهترین راه برای کمک به یک مشتری احتمالی است که با هدف شما ارتباط برقرار کند. سازمان شما باید از قبل در هنر داستان گویی قانع کننده به خوبی تمرین کرده باشد. تنها چالش شما این است که آن را برای مخاطبان تامین مالی جمعی خود تنظیم کنید. باید مختصر و قانع کننده باشد و ممکن است بخواهید ویدیو را در نظر بگیرید. هنگام استفاده از یک پلتفرم همتا به همتا/تامین مالی جمعی، بسیاری از موفق ترین کمپین ها با بیان داستان خود در یک ویدیو شروع کردند که کاملاً مخاطب را درگیر می کرد.
صرف نظر از اینکه به صورت ویدیویی یا مکتوب باشد، در داستان شما باید:
هدف کمپین خود را به اشتراک بگذارید.
ماموریت سازمان خود را توضیح دهید.
در سطح شخصی با مخاطب ارتباط برقرار کنید.
هر سه این چیزها باید تقریباً در دو دقیقه یا دو پاراگراف اتفاق بیفتند. برای ساده کردن کارها، با مرور ارتباطات اهداکننده و سایر پیامها در گذشته شروع کنید و آن را برای قالب مناسب تغییر دهید.
در دنیای تامین مالی جمعی، نحوه معرفی خود در صفحه کمپین خود مهم و در واقع همه چیز است.
برخی از سوالاتی که باید از خود بپرسید عبارتند از:
آیا در صفحه کمپین خود تصویر و/یا ویدیوی قانع کننده ای دارم؟
امتیازات/سطوحی را در نظر گرفتم که حامیانم را تشویق به کمک کند؟
آیا داستانم را به طور موثر گفته ام؟
کمپین هایی با عکس های عالی شش برابر بیشتر از کمپین های بدون تصویر کمک های مالی دریافت می کنند.
بیشتر بخوانید: پلتفرم تامین مالی جمعی؛ ۷ سوالی که باید هنگام انتخاب سکو بپرسید
فراموش نکنید که روش های سنتی تر جمع آوری کمک های مالی را با کمپین سرمایه گذاری جمعی خود ترکیب کنید. تطبیق هدایا یکی از راههای کسب درآمد بیشتر است. بنابراین مطمئن شوید که به حامیان خود یادآوری کنید که با کارفرمایان خود مشورت کنند تا بفهمند آیا کمپین واجد شرایط مسابقه است یا خیر.
رویدادها یک گزینه عالی دیگر هستند. ترکیب سرمایهگذاری جمعی با یک رویداد غیرمعمول به نظر میرسد. اما در واقعیت، کاملاً منطقی است. در اینجا چند ایده ساخته شده در مورد ماموریت های نسبتاً محبوب وجود دارد. با خیال راحت از آنها به عنوان راهی برای ارائه ایده های منحصر به فرد خود استفاده کنید.
یک رویداد ترتیب دهید. قبل از رویداد، صفحه سرمایهگذاری جمعی خود را تبلیغ کنید و تیمهایی را برای جمعآوری کمکهای مالی با وعده قدردانی ویژه برای کسانی که بیشترین کمکهای مالی را دریافت میکنند، تشویق کنید. با رستورانهای محلی صحبت کنید و از آنها بخواهید خوراکیهای ویژهای تهیه کنند. برای افزودن به لذت شب، مسابقات ویژه ای برگزار کنید.
آیا استعداد ویژه ای در سرگرم کردن دارید؟ اطرافیان شما چطور؟ می توانید در ازای مدت زمان شیرین کاری کمک های مالی جمع آوری کنند. سپس از حامیان خود بخواهید این کمک ها را از طریق صفحه تامین مالی آنلاین شما انجام دهند. از دانشجویان و دانش آموزانتان کمک بگیرید.
اگر هدف جمع آوری کمک های مالی مبتنی بر مدرسه دارید، مانند فرستادن دانش آموزان کلاس پنجم خود به یک سفر علمی آخر هفته یا خرید رایانه های جدید برای کتابخانه دانشگاه خود، با یک کمپین سرمایه گذاری جمعی شروع کنید. با شبکه بزرگ حامیانی که مدرسه شما بین دانش آموزان، والدین، فارغ التحصیلان، کارکنان و اساتید دارد، تماس بگیرید. هنگامی که کمپین شما شروع می شود، خود رویداد می تواند به کاهش شکاف بین هدف شما و سرمایه های جمع آوری شده شما کمک کند. شما حتی می توانید از مشارکت کنندگان اصلی کمپین تقدیر کنید. کارها را سرگرم کننده نگه دارید و سرمایه ها را به دست آورید.
بیشتر بخوانید: ۳ اشتباه رایج سازمانهای غیرانتفاعی در کرادفاندینگ
بسیاری از کمپین تامین مالی جمعی شروع به ترکیب مضامینی مانند زامبی یا دویدن در گل کرده اند. با تعیین یک تم سرگرم کننده جذابیت را به کمپین تامین مالی جمعی خود اضافه کنید. وقتی یک جزء سرمایه گذاری جمعی اضافه می کنید، موضوع می تواند در صفحه جمع آوری کمک مالی و ارتباطات خارجی شما نیز گنجانده شود. این رویدادها میتوانند بسیار گسترده شود و طرفدارانی را جذب کنند که در غیر این صورت هرگز نمیتوانستید آنها را جذب کنید. همین امر در مورد جنبه تأمین مالی جمعی نیز صدق می کند. بنابراین ترکیب این دو به طور منحصر به فردی سودآور است. حامیان می خواهند کار خیری انجام دهند. پس اگر رویداد نیز سرگرم کننده باشد، سازمان شما به طور تصاعدی موفقیت بیشتری خواهد دید.
صرف نظر از اینکه کمپین شما صرفاً سرمایهگذاری جمعی است یا اینکه سرمایهگذاری جمعی را با رویدادهای سنتیتر ترکیب میکنید، این جایی است که افراد معمولاً عقب می کشند. این واقعاً به یک واقعیت اساسی در مورد طبیعت انسان خلاصه می شود. ما از درخواست کمک متنفریم. معمولا می گوییم من می میرم ولی از کسی کمک نمی خواهم. بله، بسیاری از ما ترجیح میدهیم به پایمان بتن ببندیم و خود را درون رودخانه پر از تمساح بیاندازیم تا اینکه از کسی کمک بخواهیم. چرا اینطور است؟ زیرا ما از این می ترسیم:
افرادی که «نه» میگویند.
دیگران ممکن است ما را دست بیاندازند.
خجالت می کشیم.
شاید مردم فکر کنند ما فقیریم.
فکر می کنیم ممکن است بگویند تنهایی از پس انجام کار بر نیامدیم.
اما چیزی که بیشتر ما متوجه نمی شویم این است که:
ما همیشه از مردم کمک می خواهیم.
مردم در مواقع ضروری گام برمی دارند.
تأمین مالی جمعی موفقیت آمیز است.
مردم مایلند به دیگران (حتی افراد کاملاً غریبه) کمک کنند.
سرمایه گذاری جمعی در حال افزایش محبوبیت است و این چیز خوبی است. زیرا به این معنی است که مردم با این مفهوم آشناتر و راحت تر شده اند. چالش در حال حاضر این است که جلب توجه دشوارتر می شود. خبر خوب این است که خلاقیت، داستان و اشتیاق شما برای انجام کار می تواند بر هر چالشی غلبه کند. باور کنید که می توانید آن را انجام دهید و محقق کنید. فراموش نکنید که از همه اهداکنندگان خود تشکر کنید.
مفتخریم که سکوی تامین مالی جمعی را به شما معرفی کنیم. کرادیاب اولین هاب هوشمند کرادفاندینگ ایران است.