چگونه کارآفرینان از سرمایه گذاری مالی جمعی برای ایجاد جامعه ای از حامیان استفاده می کنند؟ سرمایهگذاری جمعی روشی محبوب برای کارآفرینان برای جمعآوری سرمایه و اعتبارسنجی ایدههایشان است. اما همچنین میتواند ابزار قدرتمندی برای ایجاد جامعهای از حامیان باشد.
در این مقاله، یاد خواهید گرفت که چگونه کارآفرینان از سرمایهگذاری جمعی برای تعامل با مشتریان، شرکا و حامیان بالقوه خود استفاده میکنند. و چگونه میتوانید از مزایای سرمایهگذاری جمعی برای سرمایهگذاری خود استفاده کنید.
تامین مالی جمعی روشی برای تامین مالی یک پروژه یا یک کسب و کار با جمع آوری مقادیر اندک پول از تعداد زیادی از افراد، معمولا از طریق یک پلت فرم آنلاین تامین مالی جمعی است. بسته به ماهیت و اهداف پروژه و انتظارات حامیان، انواع مختلفی از سرمایه گذاری جمعی وجود دارد. مانند کمک مالی، مبتنی بر پاداش، مبتنی بر سهام و مبتنی بر بدهی. سرمایهگذاری جمعی میتواند به کارآفرینان کمک کند تا بر موانع منابع مالی سنتی، مانند بانکها، سرمایهگذاران فرشته یا سرمایهگذاران خطرپذیر غلبه و به مجموعه گستردهتر و متنوعتری از سرمایه دسترسی پیدا کنند.
تامین مالی جمعی نه تنها راهی برای جمع آوری پول، بلکه راهی برای ایجاد جامعه ای از حامیانی است که دیدگاه و ارزش های شما را به اشتراک می گذارند. با راهاندازی کمپین تامین مالی جمعی، میتوانید با مشتریان، شرکا و حامیان بالقوه ارتباط برقرار و بازخورد، نظرات و تایید آنها را دریافت کنید. همچنین میتوانید از تأمین مالی جمعی برای آزمایش تناسب محصول با بازار، تأیید ارزش پیشنهادی خود و ایجاد سر و صدا در اطراف برند خود استفاده کنید. تامین مالی جمعی می تواند به شما کمک کند اعتماد، وفاداری و تعامل با جامعه خود را ایجاد و آنها را به سفیران و مبشران خود تبدیل کنید.
برنامه ریزی یک کمپین سرمایه گذاری جمعی موفق به آمادگی، تحقیق و استراتژی زیادی نیاز دارد. شما باید اهداف، بودجه، جدول زمانی و پاداش های خود را مشخص و پلتفرم مناسب را برای پروژه خود انتخاب کنید. شما همچنین باید یک داستان، طرح و ویدئوی جذاب بسازید که مشکل، راه حل، مزایا و تاثیر شما را به نمایش بگذارد. باید مخاطبان هدف خود را شناسایی و تقسیم بندی کنید. سپس یک برنامه بازاریابی و ارتباطی برای دستیابی به آنها قبل، حین و بعد از کمپین طراحی کنید. شما باید پیشرفت خود را ردیابی و اندازه گیری نمایید و تاکتیک های خود را در صورت نیاز تنظیم کنید.
بیشتر بخوانید: پلتفرم تامین مالی جمعی کرادیاب و تحول در سرمایهگذاری استارتاپها
تعامل با جامعه خود در طول کمپین برای حفظ علاقه، اعتماد و حمایت آنها بسیار مهم است. شما باید به طور منظم و شفاف با حامیان خود ارتباط برقرار کرده و آنها را در مورد نقاط عطف، چالش ها و دستاوردهای خود به روز کنید. باید از آنها برای کمک هایشان تشکر و نظرات و پیشنهادات آنها را بررسی و تأیید کنید. شما باید احساس فوریت، هیجان و انحصار را ایجاد کنید و آنها را تشویق نمایید که این خبر را منتشر کنند و دیگران را به پیوستن دعوت کنید. به آنها جوایزی بدهید که ارزشمند، مرتبط و به یاد ماندنی هستند و آنها را به موقع و همانطور که وعده داده اید تحویل دهید.
استفاده از جامعه خود پس از کمپین برای حفظ شتاب، رشد و نوآوری شما ضروری است. حامیان خود پیگیری کنید و آنها را در جریان توسعه، راه اندازی و توزیع خود قرار دهید. نظرات، توصیفات و ارجاعات آنها را بپرسید و از آن برای بهبود محصول، خدمات یا مدل کسب و کار خود استفاده کنید. به آنها برای وفاداریشان پاداش بدهید و برای خریدهای مکرر یا ارجاع به آنها مشوق، تخفیف یا امتیاز بدهید. باید رابطه خود را با جامعه خود تقویت کنید و کاری کنید که آنها احساس ارزشمندی، قدردانی کنند. آنها را همسفر خود بدانید.
یادگیری از سایر کمپین های سرمایه گذاری جمعی موفق می تواند به شما کمک کند از اشتباهات رایج اجتناب و بهترین شیوه ها و استراتژی ها را اتخاذ کنید. میتوانید کمپینهایی را که شبیه کمپینهای شما یا الهامبخش شما هستند، تحقیق و تجزیه و تحلیل کنید. سپس به دنبال نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای آنها باشید. همچنین میتوانید با سازندگان آن کمپینها تماس بگیرید و از آنها راهنمایی، بینش و درسهای آموختهشده را بخواهید. در آخر می توانید به انجمن های آنلاین یا آفلاین علاقه مندان به سرمایه گذاری جمعی بپیوندید و با آنها شبکه، همکاری و تبادل نظر کنید.
مفتخریم که سکوی تامین مالی جمعی را به شما معرفی کنیم. کرادیاب اولین هاب هوشمند کرادفاندینگ ایران است.