هیچ رویکرد یکسانی برای تامین مالی مبتنی بر جمع وجود ندارد. اما پنج نکته کلیدی برای شروع در مسیر موفقیت شما در تامین مالی جمعی وجود دارد. نکات زیر را برای تامین مالی جمعی کسب و کار در نظر بگیرید.

مدل های تامین مالی مبتنی بر جمع

مدل تأمین مالی جمعی شما تعیین می کند که آیا باید وجوهی را بازپرداخت کنید یا خیر:

سرمایه‌گذاری جمعی اهدایی:

تامین مالی جمعی از دریافت کننده نیازی به بازپرداخت وجوه ندارد. این نوع سرمایه‌گذاری جمعی معمولاً به سمت سازمان‌های خیریه و غیرانتفاعی است.

سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر بدهی:

با کمک های مالی مبتنی بر بدهی، پول را با بهره بازپرداخت خواهید کرد.

سرمایه‌گذاری جمعی مبتنی بر پاداش:

با تأمین مالی جمعی مبتنی بر پاداش، اقلام ملموس، مانند محصولات رایگان، به افرادی داده می شود که برای کمک به شما در راه اندازی کسب و کارتان پول می دهند.

سرمایه‌گذاری جمعی سهام:

برای تأمین مالی جمعی سهام، شرکت‌کنندگان با داشتن سهام شرکت شما برای سرمایه‌گذاری خود پاداش مالی دریافت می‌کنند.

نکاتی برای موفقیت تامین مالی مبتنی بر جمع

استفاده از یک پلت فرم تامین مالی جمعی می تواند به شما کمک کند به منابع مالی بی شمار دسترسی پیدا کنید. اگر پلتفرم تامین مالی جمعی خود را به طور کامل بررسی کنید و در رویکرد خود محتاط باشید، نباید با خطرات امنیتی زیادی مواجه شوید. در ادامه نکات مهم برای موفقیت در تامین مالی مبتنی بر جمع را بخوانید:

با حامیان ارتباط برقرار کنید.

همیشه بر اهمیت شفافیت با حامیان در طول فرآیند حتی پس از پایان کمپین تاکید می کنیم. به عنوان مثال، تاخیر در عرضه محصول انتظار می رود. بنابراین واکنش با صداقت و شفافیت بسیار مهم است. با بسته شدن کمپین تان، انجمن خود را به روز کنید. توضیح دهید که بعداً کجا به شما دسترسی داشته باشیم؟ آیا قصد دارید تمرکز خود را به پیش‌سفارش از طریق وب‌سایت خود تغییر دهید یا خیر.

مواد بازاریابی مرتبط و جذاب را به اشتراک بگذارید.

مجموعه خوبی از مواد بازاریابی، از جمله ویدیوها، به کمپین شما کمک می کند تا برجسته شود. بنیانگذار اپل می گوید این در مورد ایجاد یک ارتباط عاطفی با کسی است به همان اندازه که توضیح واقعی محصول چیست. یکی از دلایل واقعاً بزرگی که باعث شد کسی در وهله اول روی Ample سرمایه‌گذاری کند، این بود که فکر می‌کردند من یک مرد معتبر هستم و به نظر می‌رسید که واقعاً به آن اهمیت می‌دهم و به آن علاقه دارم.

با راه اندازی کمپین های جدید تامین مالی جمعی که روزانه راه اندازی می شوند، متمایز کردن کمپین شما از سایرین ضروری است. ایجاد یک برنامه بازاریابی و گسترش کمپین از طریق شبکه شما بهترین راه برای به دست آوردن شناخت است.

سکوی سرمایه گذاری جمعی؛ قدرت داستان سرایی

برای کمپین آماده شوید.

برای بهترین نتایج تامین مالی مبتنی بر جمع، قبل از راه اندازی کمپین، برای آن آماده شوید. به خانواده و دوستان خود بگویید که کمپین خود را راه اندازی می کنید. قبل از راه اندازی در حساب های رسانه های اجتماعی شخصی و شرکتی خود فعال باشید. به حامیان بالقوه هر فرصتی بدهید تا شما را پیدا کنند. صرف چند هفته بیشتر برای توسعه یک برنامه و ایجاد هیجان در اطراف کمپین می تواند به شما کمک کند تا به هدف سرمایه گذاری جمعی خود برسید.

داستان بگویید.

اگرچه می‌خواهید هنگام جستجوی سرمایه‌گذاری جمعی حرفه‌ای بمانید، اما می‌خواهید احساسات سرمایه‌گذاران بالقوه خود را نیز جلب کنید. گفتن یک داستان و شخصی سازی برندتان راه های بسیار خوبی برای انجام این کار است. وقتی داستان خود را تعریف می کنید و رویای خود را به اشتراک می گذارید، واقعاً شخصیت و اشتیاق خود را به پروژه نشان دهید. به عنوان مثال، اطلاعات زیر را به اشتراک بگذارید:

چه مدت است که می خواهید کسب و کار خود را راه اندازی کنید؟

چه چیزی شما را فرد مناسبی برای راه اندازی این شرکت می کند؟

مشخص کنید که با پول چه خواهید کرد.

اکثر اهداکنندگان می خواهند بدانند که پول آنها دقیقاً کجا می رود. هنگام درخواست بودجه، در مورد برنامه خود دقیق باشید. آیا از بودجه برای هزینه های راه اندازی مانند فضای اداری یا فناوری لازم استفاده خواهید کرد؟ شاید شما این پول را صرف بازاریابی و تبلیغات کنید. در هر صورت، شفاف باشید تا اهداکنندگان بدانند که می توانند به شما اعتماد کنند.

بیشتر بخوانید: انواع تامین مالی جمعی؛ نحوه انتخاب نوع مناسب

برخی از اشتباهات متداول تامین مالی جمعی

تمام تلاش خود را بکنید تا از اشتباهات رایج زیر در تامین مالی جمعی جلوگیری کنید:

آماده نشدن برای کمپین خود.

از جمله تمام محتوای عکس و ویدیو، جدول زمانی رویدادها و وظایف، و موارد دیگر.

هدف مالی غیرواقعی.

عدم شفافیت در مورد اینکه کمک های مالی اهداکنندگان شما به کجا می رود.

غیرشخصی بودن در رویکرد خود، از جمله در ویدیوی شما.

راه اندازی زود هنگام کمپین.

بیشتر بخوانید: ابزار تحلیل تامین مالی جمعی؛ کرادکاو

هزینه های مرتبط با تامین مالی جمعی چیست؟

هزینه های تامین مالی جمعی بسته به پلتفرمی که استفاده می کنید متفاوت است. با این حال، اکثر آنها بین ۵ تا ۱۰ درصد از مقدار پول جمع آوری شده متغیر است. این هزینه ها شامل هزینه های پردازشگر، هزینه های جمع آوری کمک مالی و هزینه های اهداکننده برای برخی از پلتفرم ها می شود.

نتیجه

تامین مالی جمعی باعث می شود تا منابع مالی کسب و کارهای کوچک در دسترس همه باشد. اگر مطمئنید که تامین مالی جمعی گزینه مناسبی برای استارتاپ شماست، در پلتفرم های مختلف تحقیق کنید. تا مطمئن شوید که با سایت تامین مالی جمعی مناسب کار می کنید. سپس، طرح و محتوای خود را آماده کنید. هدف جمع آوری سرمایه تعیین کنید. اجرای خود را برنامه ریزی کنید تا بتوانید کمپین خود را راه اندازی کنید.

 

اولین هاب هوشمند تامین مالی جمعی ایران

تامین مالی مبتنی بر جمع

روابط عمومی شرکت کرادیاب

مفتخریم که سکوی تامین مالی جمعی را به شما معرفی کنیم. کرادیاب اولین هاب هوشمند کرادفاندینگ ایران است.